Stefan

17 Comments

  1. daca se poate,rog frumos ,sa ma lamureasca si pe mine cineva, cum setez fuse bits la acest MCU ,sunt nou la programari MCU ,dar ma pricep destul de bine la electronica, eu am facut un alt montaj care l-am gasit pe net ,cu potentiometru , practic este cam aceasi statie foloseste acelasi amplificator operational si acelasi atmega8 pe care l-am programat printr-un programator improvizat pe portul paralel al calculatorului folosind programul ponypong2000 ,asa cum am gasit documentatia asa am facut ,montajul finctioneaza bine cupleaza decupleaza afiseaza temperatura ,am probat si cu letcon ,totul este ok dar afisajul are acel licarit de parca este legat la reteaua de nalta tensiune cum a mai spus cineva pe aici si am inteles din ce am citit ca trebuie modificat fusebit care la fel din ce am citit se pare ca este setat din fabrica la 1mhz

  2. Buna seara, va rog frumos daca se poate sa ma ajutati cu schema cablajul

    VA MULTUMESC.

  3. Buna ziua am construit si eu stati de lipit dupa schema presentata de dumneavoastre la rece functioneaza insa nu cred ca am nimerit exact letconul care trebuia 🙁 dumneavoastra ce model de letcon ati folosit ? pentru ce model de statie de lipit ? multumesc .

  4. construiesc si eu o statie asmanatoare si am aceeasi problema ca si dumneavoastra!daca ati putea sa ma ajutati v-as ramane recunoscator!cu stima :szeidert ioan.@Puiu Bercioiu

    • Sigur aveti o greseala undeva in montaj sau la conexiuni. La mine functioneaza fara probleme aceasta statie inca de la realizarea ei, nu am avut problemele dvs.
      Verificati cu atentie schema si specificati ce cablaj aveti, personal am folosit versiune de cablaj cu smd + thd.

  5. O intrebare…
    La prima punere in functiune ce trebuie facut, ce butoane trebuiesc apasate?
    Esta la fel ca la rus?

    • Exact ca la versiunea rusesca. La prima punere i functiune se apasa pe butonul de temp- si de trece la calibrarea statiei.

  6. Scuze pentru deranj.Am vazut ca am o problema pe minus,am rezolvat minus 24v direct pe sursa FET.Codul sibiti OQ Diferenta dintre ce am facut peboard si cum am realizat cablaju dadea eroarea.MULTUMESC

  7. @Stefan3v
    Da intradevar trebuiau ceva setari in fuse bits. Axuma ma lovesc de problema cu afisarea temperaturii, 511………..vad ca mai a avut cineva problema asta. Multumesc pentru promptitudine.

    • Trebuie stiuta ordinea corecta a pinilor in letcon si conectate corespunzator la montaj. Verificati cu atentie si partea amplificatorului operationa si a referintei de tensiune cu TL431, tensiunea pe pinul 23 (ADC0) este prea mare.

  8. Respectele mele pentru munca dvs. Am facut si eu (printre altii) montajul din schema prezentata mai sus. Problema este ca display-urile nu se aprind asa cum trebuie (ma refer la faptul ca au o licarire suparatoare parca sunt legate la reteaua de curent alternativ…, iar din videoclip nu imi dau seama daca si cel facut de dvs. face la fel, si cea de-a doua cred eu ca este legata de codul microcontrollerului, anume comenzile mele merg mult mai greu, creste cu un numar la 3 secunde, in videoclip vad ca merge mult mai repede. Daca, (sper) ma puteti ajuta, va raman dator. Multam fain.

    • Ambele probleme au o cauza comuna. Afisarea se face multiplexat astfel ca o frecventa de multiplexare prea mica poate cauza acel efect de licarire, acest lucru este confirmat si de “citirea” comenzilor mult mai greu. Instructiunile ce ruleaza in MC ruleaza la o frecventa prea mica si de aici vin problemele de mai sus. Nu mai retin dar cred ca trebuie setat ceva la fusebits, deci trebuie verificat la ce frecventa este setat oscilatorul intern.

  9. Va salut! Se poate cumva sa detaliati cumva proiectul? Va intreb pentru ca eu ma chinui cu o schema de pe un site rusesc si nu-i dau de cap… Partea de procesor merge, la op amp este ceva problema, nu”citeste” temperatura de pe sonda, daca o scot afiseaza 511 grade iar daca o conectez arata 0 indiferent daca o incazesc sau nu. Daca se poate sa imi trimiteti schema cu valorile pieselor (daca o fi cea la care ma chinui eu) ca am senzatia ca rusu` a gresit vre-o valoare pe la rezistente. Va multumesc!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.